רשלנות רפואית במעקב הריון

תהליך ההיריון הינו תהליך מופלא כאשר תוך חודשים ספורים נוצר לו עובר מושלם על כל איבריו וגידיו. על פי רוב מתנהל לו התהליך ללא תקלות או בעיות מיוחדות אך חשוב לבצע מעקב מסודר לאורך כל חודשי ההיריון. כאשר הרופא חושד כי משהו אינו תקין עליו להפנות לבדיקות מעמיקות יותר כאשר במקרים רבים יש מה לעשות על מנת לפתור את הבעיה.

רשלנות רפואית במעקב הריון יכולה להתרחש החל מהשלב שבטרם ההתעברות ועד ללידה עצמה, היא מתאפיינת וכוללת גורמים שונים אשר הובילו להיווצרות נזק כגון ייעוץ גנטי רשלני, אי אבחון של מומים, היעדר התייעצות עם מומחים, בדיקות סריקת מערכות ללא איתור של מומים קיימים, היעדר הפנייה ליחידה להיריון בסיכון גבוה ועוד. רשלנות רפואית במעקב הריון מוגדרת כהתרשלות של גורם רפואי אשר גרמה נזק למטופל. במקרים אשר בהם הגורם הרפואי הפר או חרג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק, ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במעקב הריון.

רשלנות רפואית בהריון מתייחסת להפרה של חובת הזהירות המקובלת במהלך טיפול באישה הרה מצד הגורמים המטפלים בהם רופא נשים, רופא מומחה, אחות ועוד ומתייחסת למצבים בהם לא ידעו בני הזוג של העובר כי בריאותו איה תקינה וכי עלול להיוולד להם ילד עם מוגבלות. חשד בגין רשלנות רפואית במעקב הריון נוצר במקרים בהם נולד ילד עם מום מולד או עם תסמונת גנטית ונדרשת בדיקה לגבי התנהלות הגורמים הרפואיים אשר ניהלו את מעקב ההיריון וטיפלו באישה ההרה. במצבים ומקרים בהם ניתן היה לזהות קיומם של מומים או של מחלות גנטיות ייתכן כי קיימת עילת תביעה.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית במעקב היריון יש לאסוף את כל החומר הרלוונטי הנוגע למעקב ההיריון הכולל כרטיס מעקב היריון, תוצאות בדיקות מעבדה, בדיקות אולטרסאונד, סקירות מערכות, תיק יולדות מבית החולים, תיק יילוד ומסמכים רפואיים לגבי מצב היילוד. לאחר איסוף החומרים וקבלת חוות דעת רפואית המבססת את התביעה, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט.

רשלנות רפואית בחדר לידה או בניתוח
האזרח הקטן מאמין מאוד ברופא ומפקיד את עצמו לידיו מתוך אמון מלא כי הרופא ידע בדיוק מה ואיך לטפל בו. לא תמיד הוא יחקור ויבדוק מה בדיוק ההליך העומד להתבצע והוא גם לא יעקוב תמיד לבדוק כי אכן הכול נעשה כראוי ועל פי כל הכללים.

כאשר מדובר בניתוח כשהחולה רדום ואין לו כל שליטה על הנעשה עלולים להתחולל מחדלים רפואיים רבים כאשר החולה כלל לא יהיה מודע אליהם. אם לאחר הניתוח החולה חושד כי משהו לא התנהל שם כשורה או לחלופין – יולדת לאחר הלידה חושדת כי היו תהליכים שלא התבצעו כראוי – אזי מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין בכדי לנסות לקבל את מרב הפיצויים המגיעים להם בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם.

במקרים רבים קיימת רשלנות רפואית בניתוח או רשלנות רפואית בחדר לידה והחולה או היולדת סובלים מתופעות יוצאות דופן, כאשר הם כלל אינם מעלים בדעתם שהנזק שנגרם להם הוא בעקבות אותה רשלנות.

מסיבה זו חשוב מאוד לפקוח עיניים, לעקוב בשבע עיניים אחר התנהלות הצוות ואחר ההחלמה ולבדוק האם הייתה רשלנות שהיא זו שגרמה לתחושות הלא טובות או לנזק הרפואי שנגרם להם.

חושדים כי הייתה רשלנות רפואית במעקב הריון? צרו קשר עם עו"ד אלי מאור
אם חוויתם רשלנות רפואית במעקב הריון ובעקבות כך נגרם נזק בסדר גודל כזה או אחר, מומלץ מאוד כי תפנו אל עו"ד המתמחה בדיוק בנושא הזה של רשלנות רפואית במעקב הריון בכדי שהוא ייצג אתכם מול כל הגורמים הרלוונטיים. במקרים רבים תהיו זכאים לפיצויים משמעותיים ולא כדאי לכם לוותר ולו כדי שמקרים כאלו לא יקרו שוב.

עורך דין אלי מאור הוא הכתובת הטובה ביותר עבורכם לצורך קבלת סיוע משפטי וליווי לאורך כל הדרך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תביעת נזיקין

עו״ד אלי מאור

עו”ד אלי מאור בעל מוניטין, ניסיון והמלצות רבות בתביעות נזיקין (נזקי גוף) מול חברות ביטוח, בתי וקופות חולים, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, המייצג תובעים בלבד.

צרו עימי קשר
מאמרים ופרסומים
דילוג לתוכן